Ha van egy weboldalad, attól még nem lesznek látogatóid, vásárlóid pedig még annyira sem. Ahhoz, hogy konverziót érj el, a jó terméken túl minőségi tartalomra van szükséged.
Olyan tartalmat kell írnod, ami látogatót generál. Vagyis fel kell térképezned azt, hogy a terméked, a szolgáltatásod iránt érdeklődők miként keresgélnek a Google-ban. Ehhez képest kell olyan szöveges tartalmat kreálni, ami minőségi, és amellett, hogy alkalmas a látogatók “bevonzására”, további információgyűjtésre sarkallja az érdeklődőt.
Persze nem csak így hozhatunk látogatót az oldalra. Közösségi média, Google AdWords hirdetések, bannerek is segítenek abban, hogy növekedjen a látogatók száma.
De attól még, hogy sokan kattintanak, nem feltétlenül lesz pénzed.
És még a kattintásnak sincs sok eredménye, ha nincs mit megnézni az oldaladon. Vagyis, minőségi tartalom nélkül hamar lemorzsolódnak a látogatók. Tehát, ha felkeltetted a felhasználó érdeklődését, fogd meg egy jó, számára hasznos tartalommal, és érd el, hogy valamilyen akciót vigyen véghez az oldalon. Iratkoztasd fel hírlevélre, érd el, hogy kapcsolatba lépjen veled, vagy átklikkeljen a terméked vásárlói felületére.
Érdemes tudni, hogy 1000 látogatóból nagyjából 100 az, aki valóban érintett lehet a konverziós cél beteljesítésében, akik közül körülbelül 10 lesz az, aki konkrétan konverziót eredményez.
Szóval elég szélesre kell nyitni a konverziós tölcsér száját, hogy kézzelfogható eredményünk legyen.
De hogyan lehetséges ez?
Keresőoptimalizálással (SEO) – ez a leggazdaságosabb, viszont a megtérülés hosszú idő. Vagyis olyan tartalmak írásával, amik a Google találati listáján az elsők közé kerülnek. Kreáljunk olyan szöveges bejegyzéseket, amik tartalmaznak bizonyos kulcskifejezéseket, amikre a célcsoportunk rákeres. Ahhoz viszont, hogy ez kézzelfogható eredményt hozzon, sok időre van szükség. Folyamatosan mérnünk kell a tartalmunk eredményeit, és ehhez képest kell változtatnunk a stratégián.
Amíg viszont a SEO nem hoz konkrét eredményt, használj más csatornákat is. Hirdess a Google-ban, a közösségi felületeken, vess be bannerhirdetéseket!
A hirdetésre kattintókat pedig szolgáld ki számukra hasznos tartalommal. Érd el, hogy fokozódjon az érdeklődésük. Majd generálj konverziót, érd el a tartalommal, hogy átkattintsanak a termékedre, feliratkozzanak a hírleveledre… Vagyis teljesüljön az a konverzió, amit a kampány tervezésekor meghatároztál.
Szeretnél még többet tudni az online vásárlószerzésről? Kérdezd a kommentben tanácsadónkat!
The post Van weboldalad, mégsem jönnek a vásárlók? Ez lehet a megoldás appeared first on VasiGazdaság – állás Szombathely, pályázat, közbeszerzés Vas megye.