A jó időbeosztás titka – ez téged is érinthet

Valószínűleg Te is tudod, hogy mennyire fontos az időbeosztás menedzselése, csak valamiért eddig kimaradt, hogy ezzel behatóbban foglalkozz. Pedig érdemes lenne. Ha most van egy kis időd, nézd meg ezt a rövid bejegyzésünket. Megmutatjuk ugyanis, a hatékony időbeosztás terén mire tanácsos figyelni.

Először is fontos, hogy használj naptárat vagy okostelefon alkalmazást. És ezt a három szót jegyezd meg: rendezés, rangsorolás és ütemterv.

Az első időbeosztás készítése előtt jegyzeteld le, hogy egy adott feladattal mennyi időt töltesz egy nap. Látni fogod, hogy a kevésbé hasznos dolgokra mennyi idő megy el és azt is, ha jobban menedzselnéd az időt, sokkal produktívabb lehetsz. Ennek tudatában határozd meg, hogy mire mennyi időt kell fordítani és tartsd szigorúan a határidőidet.

A napi időbeosztás menedzseléséhez tehát elengedhetetlen a fegyelem.

Legyen terved arra is, hogy mi történik akkor, ha valamelyik program megcsúszik. A legjobb, ha csak az időd bizonyos százalékát (70-80 százalék) osztod be legfonosabb feladatokra. Így nem kerülsz időzavarba.

Egy nap a teendők nagyjából 20 százalékát fogod tudni elvégezni. Ha ennél több is sikerül az már óriási siker.

A napi feladatok érdemes a munkába indulás előtt átvenni. Ezekre mindig szakíts legalább fél órát.

Ha az elsődleges feladatokon (a 20 százalékon) dolgozol, tedd ki a “Ne zavarjanak!” táblát. Legyél szigorú. A telefont se vedd fel és az e-mailekre se válaszolj egyből. Erre szánj fél, egy órát a nap másik szakaszában.

idő menedzselés

A listádon mindig szerepeljenek a feltétlenül elvégzendő feladatok (a 20 százalék) és olyanok, amik kihagyása, kitolódása miatt nem kell aggódni. Legyen továbbá prioritás, ne kerülhessenek találkozók, teendők a legfontosabb munkák elé.

Az idő menedzseléséhez használj olyan alkalmazásokat, amikkel akár egy teljes projekt ütemezését is megvalósíthatod. A Trello ilyen. Ráadásul ebben más felhasználókkal is tudsz együtt dolgozni. Ha a használatát megtanulod, sokkal gyorsabban végezhetsz a szervezéssel, mintha azt másként bonyolítottad volna.

És a végére: Ne elfoglalt legyél, hanem produktív! Továbbá, ha valamit nem sikerült elvégezni, helyezd át a másnapi listára és ott változtasd fontosabbra a státuszát.

Még egyszer vegyük át a pontokat:

  • Használj naptárat! A legjobb, ha erre alkalmas applikációt találsz.
  • A nap indulásakor nézd át a napi teendőket.
  • A fontos, prioritást élvező feladatok elvégzését az időd 70 százalékára csoportosítsd.
  • A kevésbé fontos dolgodat a maradék 30 százalékban intézd.
  • Ha ezekre nem jut időd, rendezd a következő napi teendők közé úgy, hogy a státuszát átállítod fontos feladatra.
  • Tartsd a határidőidet! Ne engedd, hogy az elsődleges feladatok elé más teendők bekerüljenek.

The post A jó időbeosztás titka – ez téged is érinthet appeared first on VasiGazdaság – állás Szombathely, pályázat, közbeszerzés Vas megye.